E-ticaret sayfa içi bağlantı çıkış teknikleri

Unknown - - - - - Yorum yok 28 Ekim 2013 Pazartesi

E-ticaret yazılımları ve bu yazılımları kullanan siz değerli okuyucularımız için hazırladığımız bu makalemizde, sizlere e-ticaret sistemlerindeki fazla bağlantı çıkış sayılarına işaret ederek, bunun Google ‘ın temiz tarama tekniği kapsamı dışında olduğunu ve ilgili urle tespitini yapma aşamasında zorluk çekmesinden bahsederek, buna bağlı olarak hedef kelimelerinin işaret kabiliyetinin neden kaybdettiğinden bahsedeceğiz.

Google Arama Kalitesi ekibi tarafından yayınlanan bir makalede ana sayfadan yapılan 100 üzeri bağlantı çıkışlarında arama kalitesinin düştüğünden bahsedilmekte, burada değinilmeyen şey ise şu, eğer ana sayfanızdan çıkan bağlantı sayısı 100 ise alt sayfalardan çıkış yapılan sayı bundan daha az olmalıdır. Bunun belli bir oranı yoktur; fakat bize göre kategori alt bağlantısından yapılan çıkış sayısı bunun yarısı, ürün sayfalarında yapılan çıkış sayısı ise bu sayının en fazla %30 u kadar olmalıdır. Bu oranlar bizim belirlediğimiz oranlardır. Bunun dışında kategori sayfalarında yapılan 100 den fazla marka çıkışı sizin hedef kelimenize verdiğiniz önemi de azaltmaktadır. Peki neden? Çünkü hedef kelimenize ait sayfanıza bir çalışma yapıyorsanız ve bu sayfaya ait marka bağlantılarının, birden çok kategori sayfasının altında listelenmesi, hedef kelimenizde sonuç alma konusunda sizi zorlayabilir. Bununla ilgili önemli bağlantı tanımlamalarının tag olarak belirlendiğini Google ‘da bu sayfalara gereksiz olarak konumlandırılan bu marka bağlantılarına hiç gerek yoktur. Marka bağlantılarınızı, ilgili ürüne ait sayfalarda etiket olarak belirlerseniz bu sizin işaretçiniz olacaktır.



Google arama motoru, sayfalarınızı Ana sayfa üzerinden taramaya başlar ve bu şu şekilde devam eder. Ana sayfanızda bulunan 100 urlyi ziyaret eder ve bu sayfalardaki diğer url leri ziyaret etmek suretiyle sitenizi gezer, bu ziyaret sırasında aynı url ye ait bağlantıyı 100 kere ziyaret ederse bu sitenizde geçirilen fazla zamandan başka bir şey olmayacaktır. Google sayfalama sistemimizde işaret ettiğimiz bu işaretçilerin önemli olduğunu düşünürsek, bu ayrıntılar çok daha önemlidir. E-ticaret sitelerinde ana sayfa ve ürün sayfalarında listelenecek ürün sayısı bile önemlidir. Eğer ana sayfanızdaki ürün sayısının fazlalığı bağlantı sayınızın 100 ü aşmasına naden oluyorsa mutlaka buradaki ürün sayısını azaltmalısınız, bunun dışında ürüne ait hem başlık hem resim hem de açıklama kısmından çıkılan bağlantılar, bir üründen çıkılan bağlantı sayısını 3 e katlamaktadır. Bu nedenle her ürün için çıkılan bağlantı sayısı max 2 olmalıdır. 1. si ürün başlığı 2. si alt tagı eklediğiniz resimdir. Ürünlerin görsellerden aranmadığını düşünüyorsanız, ürün resimlerinden bağlantı çıkmayabilirsiniz.

Benzer Yazılar

Yorumlar(0)

T-Blog v1
Tasarım: Talha Akkaya
Blogger: Özgür Görgülü